Ulaznice.hr

Natrag
DAWID RUNTZ, dirigent MARC COPPEY, violončelo
DAWID RUNTZ, dirigent MARC COPPEY, violončelo
DATUM, VRIJEME:
15.03.2024., 19:30h
LOKACIJA:
Velika dvorana
CIJENE ULAZNICA:
od 15 € do 18 €
ORGANIZATOR:
ZAGREBAČKA FILHARMONIJA
Slobodna mjesta:
840

Popis prodajnih mjesta

DAWID RUNTZ, dirigent
MARC COPPEY, violončelo

Program:

Jakov Gotovac: Simfonijsko kolo

Camille Saint-Saëns: Koncert za violončelo i orkestar br. 2, op. 119

Béla Bartók: Koncert za orkestar, Sz. 116, BB 123

Najpoznatija hrvatska orkestralna skladba, Simfonijsko kolo Jakova Gotovca, bogata ritmikom, pjevna i izvanredno orkestrirana, često je na koncertnom repertoaru diljem svijeta. Svi lako prepoznaju ugođaj i duh naših narodnih napjeva, njihov puls, svježi život, lakoću i nepresušnost. Zbog svih tih osobina Kolo je poslužilo kao inspiracija mnogim koreografima, a njegove motive čujemo i u završnoj sceni Gotovčeve opere Ero s onoga svijeta. Skladbu je praizvela upravo Zagrebačka filharmonija pod ravnanjem Krešimira Baranovića 1927. godine u Zagrebu.

Koncert za violončelo mogli bismo nazvati poemom za violončelo i orkestar zbog svoje neuobičajene forme. Saint-Saëns majstorski, gotovo neprimjetno, kombinira tri glavne glazbene teme potpuno oprečnog karaktera, odjeljujući ih solističkim cadenzama. Koncert je, kao i cijeli skladateljev opus, u neoklasičnoj, kasno romantičnoj maniri, divne francuske melodike.

Za razliku od Gotovca Bela Bartók rijetko upotrebljava doslovne citate mađarskog folklora. Tako mu i u Koncertu za orkestar iz 1943. godine folklor služi više kao putokaz u stvaranju specifične atmosfere, pogotovo u skladateljevu osjećaju za ritam. Mjestimično se Bartók udaljava od tonaliteta (5. stavak) ili sklada zanimljive burleske na sviranje u duetu (2. stavak). Treći je stavak zanimljiv zbog Bartókove parodije melodije iz Lehárove operete Vesela udovica. Slavni dirigent Serge Koussevitzky osobno je posjetio Bartóka u bolnici i naručio skladbu za svoju fondaciju, a kasnije je praizveo u Bostonu. Nakon praizvedbe sam skladatelj je revidirao završetak petog stavka, a to je verzija koju najčešće slušamo na koncertima. Ova skladba bila je dio programa kojeg je Zagrebačka filharmonija izvodila na trotjednoj turneji u Austriji, Njemačkoj i Švicarskoj 1999. godine.

NAČINI PLAĆANJA:

maestro mbu2_mc mbu2_visa diners2 kekspay aircashpay

Mjesto održavanja

NAZIV:
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog
ADRESA:
Trg Stjepana Radića 4
MJESTO:
Zagreb

Mapa

Natrag
¸

Sva prava pridržana Dekod d.o.o.

Košarica